недеља, 14. фебруар 2016.

Turbina od MDF i Šper ploče

Ovo je veoma bitan deo. Rekao bih srce turbine. Bez nje ništa neće funkcionisati. Prvo trebaju nam dimenzije.
Širina turbine kruga je 30 cm.
Debljina MDF 6mm. Šper  4mm.


  Dve opcije sečenja u krug. Cirkularom ili ubodnom. To je grubo sečenje posle ide glodalicom fina obrada.

Grubo sečenje
Fina obrada na glodalici
   









Krug mora biti savršen zbog balansa i odnosa težine.





Obeležavanje










Obeležavanje za lopatice je veoma važan deo. Lopatice moraju biti dobro rasporedjene i zakrivljene. Najbolje rešenje za obeležavanje je šestar. Pomoću kojeg dobijete istu dimenziju za sve tačke. 


Za lopatice prvo sam pokušao da ubodnom isečem drvo da bude zaobljeno.  Međutim svaki isečen deo bio je drugačiji, pa je zahtevao dodatnu obradu. Odustao sam od ove opcije.  Uzeo sam šper od 4mm. 
Širina: 4,5cm Dužina 12cm.

Lepljenje i savijanje špera
Tanki sloj od špera sam razdvojio da bi prilikom lepljenja po šablonu šper ostao u zakrivljenom stanju.


 Ja sam uradio sa osam komada lopatica, ali što više to bolje. Naravno i što šire još bolje.

Remenica kao nosač



Remenica je nosač turbine. Sa unutrašnje strane pričvršćena je velikom maticom i sa četiri šrafa m6. 
Jedan mali dodatak za učvršćenje je mali obruč oko remenice. 

Нема коментара:

Постави коментар